Bu Blogda Ara

13 Ekim 2014 Pazartesi

KAPI KOMŞUMUZ KORSANLAR

Uzun zamandır Deniz ile kütüphaneye gitmiyorduk. Geçen hafta kütüphaneci abla, Deniz'in kitaplarını iade alırken onu uzun zamandır görmediğini, neden gelmediğini sorunca cumartesi birlikte gittik. Yazın sayımdan sonra düzenlenmiş raflar gene çarşamba pazarı gibiydi. Aklımda daha önceden severek okuduğumuz Kütüphanedeki Aslan kitabını almak vardı. Sistemde kütüphanede görünüyor olmasına karşın bulamadım. Daha önceden alıp okuduğumuz, özlediği, yeniden ödünç almak istediği kitapları seçme işini Deniz'e bıraktım. Ben yeni kitapların peşine düştüm. Deniz rafları karıştırırken Tonino Keşke Görünmez Olsam ve Yağmurcu Prens'i buldu.
“Anne, bu kipakları alalım mı?”
“Deniz bizde o kitaplar var.”
“Pamam anne. Ben de küpüphaneden aldık sanmıştım. Annee, bizim bi kenarında kaıt olan küpüphane kipaklarımız bi de kargodan gelen kipaklarımız var."
Gülümsedim ve işe koyulduk. Aradık taradık. Deniz, eskilerden Şirin Yuvaya Gidiyor ve Annemin Ayakkabıları'nı seçti. Ben de boş durmadım. İki güzel kitap buldum. Köpekler Bale Yapamaz ve Kapı Komşumuz Korsanlar Başrolde Kurukafa Ailesi.
Kapı Komşumuz Korsanlar Başrolde Kurukafa Ailesi 2012 yılında Waterstones Çocuk Kitabı Ödülünü almış. 2005 yılından itibaren İngiliz kitabevleri zinciri Waterstones tarafından düzenlenen yarışmada, bir önceki yıl basılan kitaplar yarışıyor. Yarışmaya katılan yazarlarla ilgili bir de kural var: Yazarın en fazla üç kitabı yayımlanmış olmalı. 2012 yılından beri üç ayrı kategorisi var: Resimli Kitaplar, 5-12 Yaş, Genç Erişkin 
Kitabın konusuna gelirsek, Bıkkınkıyı, çimlerin özenle biçildiği, evlerin önündeki çalıların hep aynı boyda budandığı, yaş ortalamasının 66 olduğu deniz kenarında küçük sıkıcı bir kasaba. Matilda, kendi sokaklarındaki tek çocuktur. Mahallede de pek çocuk yoktur. Uzun zamandır boş duran yanlarındaki eve bir kız çocuğu taşınsa ne de iyi olur. Derken günün birinde bir korsan ailesi taşınır. Fıçıları, hazine sandıkları ve bir korsan gemileri bile vardır. Matilda, yeni komşularının oğlu Jim Lad ile arkadaşlık kurmaktan çok hoşnuttur. Yamalı pantolonu, çıplak ayakları, korsan bandı ve tahta bacaklı köpeğiyle onu çok eğlenceli bulur.
Ama aynı gün JIM LAD, Matilda'nın okuluna geldi. Başka KİMSE onunla oturmak istemese de...
Matilda ona şöyle dedi: İlginç birisin!
Sen de fena sayılmazsın, dostum. Karada yaşayanlar arasında senin gibisi yoktur. Ben bir DENİZ SERSERİSİYİM ama korkma ısırmam, gel yanıma otur!
Matilda yeni arkadaşıyla mutludur. Ancak kasabalılar onlardan hiç hoşlanmaz. Gece gündüz demeden takır tukur vurarak gemilerini tamir etmeleri, sağı solu kazıp durmaları, kendilerine benzemeyen giyim, konuşma ve yaşam tarzı onları tedirgin ve rahatsız eder. Hatta imza toplayıp onları kasabadan kovmaya bile çalışırlar. Korsan ailesi gittikleri her yeni yerleşim yerinde insanların kendilerine kötü davranmasına alışkındır. Gemilerini tamir edip bir gece ansızın çekip giderler. Ancak bu hiç de sıradan bir veda olmayacaktır!
Kitaba bayıldığımızı söylemiş miydim? Kitabı iade edene kadar iki hafta her gece okuma listesinde olacağına eminim. Ama itirazım yok! Çok eğlenceli bir hikâye. Resimler harika ve sürprizlerle dolu. İki çocuğun dostluğu insanın içini ısıtıyor. Önde eksik dişiyle sürekli gülen afacan Jim'i ve şirin Matilda'yı sevmemek imkânsız.  Etraftaki büyükler ne derse desin, tüm haksız eleştirilere rağmen kayıtsız şartsız Jim'in yanında yer alan, onu asla değiştirmeye çalışmayan, farklılıklarından dolayı yargılamayan Matilda'nın biz büyüklere verdiği ders de cabası...

 
Yazan ve çizen Jonny Duddle 
Çeviren Turgay Bayındır
Redhouse Kidz
Okul öncesi 
Kitabın bir de Kurukafa Ailesi posteri hediyesi varmış. Biz kütüphaneden aldığımız için posteri göremedik. Aile soy ağacının olduğu posterin de çok eğlenceli olduğuna eminim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder