Bu Blogda Ara

5 Mart 2015 Perşembe

FİLLERİN KANATLARINA NE OLDU?

Bu kısa kitabın benim için iki önemli fonksiyonu var:
1)Ciltli kapak, küçük boy dış görünüşüyle her çantaya kolayca sığıyor ve deforme olmuyor. Bu yüzden iyi bir yol kitabıdır.
2)Dengeleyicidir. Uyku öncesi Deniz'in kitap seçimlerine pek karışmıyorum ama bazen abartıp çok kalın iki üç kitap seçtiğinde ve üstüne hâlâ kitap aramaya devam ettiğinde, müdahale diyorum. “Son bir kitap daha okuyalım onu da ben seçeyim.” Ve tek cümlelik sayfalarıyla tercihimi Fillerin Kanatlarına Ne Oldu? kitabından yana kullanıyorum.
Eskiden fillerin rengârenk, güzel biçimli kanatları vardı ama uçabilen filler diğer canlıların hayatını çekilmez kılınca periler bu işe bir dur demeye karar verdi. Filleri büyük bir ziyafete davet ettiler. Karınları tıka basa dolan filler uykuya dalınca da fillerin kanatlarını aldılar ve doğada tanıdığımız başka canlılara taktılar. O gün bugündür filler kocaman gövdelerini her yere yürüyerek taşıyor. Fillerin zıplayamayan tek memeli olduğunu biliyor muydunuz? Belki bu da perilerin bir lanetidir, kim bilir. 
Eski bir Hint masalından derlenen bu kitap biraz daha küçük yaş grubu için. Sonundaki bulmaca çocukların ilgisini çekiyor ve kısa metni sayesinde hikâyeyi akıllarında tutabiliyor ve kendi kendilerine mahsusçuktan okuyabiliyorlar. 



Anlatan Lesley Sims
Resimleyen Katie Lovell 
Çeviren Sevgi Atlıhan
İş Bankası Kültür Yayınları 
Okul öncesi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder