Bu Blogda Ara

9 Nisan 2016 Cumartesi

MUTSUZ KEDİ DİLA

Mutsuz Kedi Dila dokuz kitaplık Leyla Fonten'den Öyküler dizisine ait. Hikâyenin anlatıcısı Leyla Fonten, 86 yaşında ve gerçek bir hayvan dostu. Evinde tam dokuz değişik hayvanla yaşıyor. Hikâye anlatıcılığı da hayvan sevgisi de büyük büyük dedesi La Fontaine'den geçme. Dedesinin dedesinin dedesinden kalma alışkanlıkla, yıllardır aynı çatı altında yaşadığı, çeşit çeşit huyu olan hayvanlarının hikâyelerini anlatmaya bayıldığını söylüyor ve okuru dinlemeye davet ediyor. Davete icabet, nezaket gereğidir, dedik ve kütüphane raflarında rastlaştığımız kitabı ödünç aldık, okuduk.
Kütüphaneye takım halinde alınmıştır muhakkak ancak biz dizinin yalnızca Mutsuz Kedi Dila kitabını gördük ve yalnızca onu okuduk. Ne ben ne de Deniz, serinin diğer kitapları için heveslendik. Bazı yayınevleri ve yazarlar seviyor dizi kitapları ancak ben metinlerin biraz formülüze edildiğini ve ticari kaygılarla yazıldığını düşünüyorum. Mutsuz Kedi Dila kitabının kafiyeli bir dili var. Serinin diğer kitaplarını okumadım ancak  her kitapta tekrarlayan bölümler olması muhtemel. Bu haliyle bir matematik formülü, oturmuş üslup gibi göründü gözüme ve yakınlaşamadım. Kitapta tek sevdiğim yan çizimler oldu.
 
 
 
Yazan Tülin Kozikoğlu
Resimleyen Sedat Girgin
Redhouse Kidz
Okul öncesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder