Bu Blogda Ara

22 Mayıs 2016 Pazar

BİNBİR GECE MASALLARI

Uyku öncesi bir kitap bir masal kuralı devam ediyor.
Dağarcığımdaki masallar çoktan bitti. Deniz dişlerini fırçalarken hızlı hızlı masal okuyorum, uyku öncesi anlatabilmek için. Aklımda Binbir Gece Masalları'yla tanıştırmak da var ama nasıl olacak, henüz ben okumamışım. Üç yıl önce ilk masal söyleşisinden çıktığımda, kütüphanede eski bir basımını bulmuş ve biraz okumuştum. Sonrası masal söyleşilerinde kulağıma çalınan masallar, Tacir ile İfrit gibi, Ebu Kasım'ın Çarıkları gibi. Çocuklukta tanıştığım Alaaddin'in Sihirli Lambası, Simbad bile aklımdan çıkmış, gitmiş. Okuduğum kitaplardan, izlediğim çizgi filmlerden  tek âşina kare yok zihnimde.
Masalın kutsal kitabı, Binbir Gece Masalları yalnızca ismen var, benim için. Ne fena! Ama niyetine girince, yoluna çıkıyor, işte.
Hiç aklımda kitap almak yokken, hazır AVM'deyiz, âdettendir diyerek dün D&R'a girdik. Kitap değil, birlikte oynayabileceğimiz bir kutu oyunu ya da faaliyet peşindeyim aslında. Ama Doğan Egmont Yayıncılık'tan çıkan çocuklar için basitleştirilmiş 172 sayfalık Binbir Gece Masalları versiyonuyla göz göze gelince fikrimi değiştiriyorum. Kapak da çok albenili. Işıl ışıl parlıyor.


Deniz çocuklara ayrılmış etkinlik alanında çamurla oynarken ben başlıyorum okumaya. Giriş bölümü ve tanıdığım masalları okuduğumda eni konu geniş ve aslına uygun bir sadeleştirme olduğunu fark edip seviniyorum.
Kitap 20 bölümden oluşuyor. Şehrazat adı verilen ilk bölüm, Şehrazat'ın anlattığı bazı masalları sizin için buraya aldık diye bitiyor ve Binbir Gece Masalları'ndan seçilmiş 19 masal ile devam ediyor. Her bölümü farklı bir çizer resimlemiş.
Şehrazat'ın 1001 gecede anlattığı masalları biz 20 gecede bitireceğiz. Bugün ilk geceydi. 20 gecenin  sonunda Deniz, Şehrazat kitabıyla tanıştığı Binbir Gece Masalları'nın biraz daha içine girmiş olacak.

Yazar Kolektif
Doğan Egmont Yayıncılık
+6


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder