Bu Blogda Ara

17 Haziran 2016 Cuma

KIPIR KIPIR

Kütüphanede bulduğum ve Deniz'in seveceğini, hatta bayılacağını düşündüğüm bir kitap, Kıpır Kıpır.
Sevdi sevmesine ama anlamadım diye de itiraf etti. Açıklayarak anlatınca o da kıpır kıpır ayaklara sahip olduğunu söyleyerek dans etmeye başladı.
Hikâye iki kız kardeş hakkında. Belinda ve Melisa (nam-ı diğer Zıpır çünkü ayakları hep kıpır kıpır)
İki kardeş bale derslerine devam ediyor. Belinda pembe-beyaz mayosu, her daim sımsıkı bale topuzu, ve mükemmel hareketleriyle öğretmenleri Mina'nın göz bebeği. Zıpır ise farklı. Herkesin seçtiği pembe, beyaz mayo yerine kırmızı, yeşil, mor mayoyu seçiyor, ne kadar dikkat etse de dondurmayı üzerine döküyor, öğretmenin komutlarına göre değil de duyduğu notalara, notaların onda uyandırdığı duygulara göre dans ediyor. Ayakları ve notalar onu daha kıpır kıpır adımlara yöneltiyor. Mina öğretmen hiç memnun değil durumdan, piyano çalan Bay Metronom ise daima gülümsüyor ona. Gösteri günü geldiğinde Belinda sahnede bir kuğu gibi süzülürken Zıpır bir kaya olarak sahnede öylece duruyor. Kuliste her ikisini de birer sürpriz bekliyor.
Sonra kulise gidiyoruz. Orada Belinda'yı bekleyen çok güzel pembe güller var.
Güllerin üzerindeki kartta şöyle yazıyor:
"Benim en yetenekli baş balerinim Belinda'ya sevgilerle...
                                                            Mina Öğretmen"
Kırmızı iple bağlı kahverengi kutu ise bana.
Üzerinde de şöyle yazıyor:
"Sevgili Zıpır,
İyi ki adımların kıpır kıpır!"
Açıp içine bakıyorum...
Kız kardeşimin adı Belinda. O bir balerin.
Benim adım Zıpır veeee...
...benim adımlarım kıpır kıpır.
Çünkü ben bir caz dansçısıyım!



Yazan Ann Bonwill
Çizen Teresa Murfin
Çeviren Tanay Burcu Ural Kopan
Marsık Yayıncılık
Okul öncesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder