Bu Blogda Ara

8 Şubat 2014 Cumartesi

ANNEMİN ÇANTASI

Anne çantaları sihirlidir. Kendi çantamdan biliyorum. Bakmayın kendi çantam dediğime, Deniz'le dışarı çıktığımız zamanlarda tek bir çanta kullanıyoruz, Deniz'in sırt çantası... Onun ön gözüne cüzdanımı, anahtarlarımı, telefonumu koyuyorum, hepsi bu!
Parka gidiyoruz. Üstü mü kirlendi, hop temiz  bir kıyafet çıkıyor çantadan, terlediğinde sırtına koymak için bir mendil, acıktığında yemesi için kuruyemiş, meyve, pipetli sade süt (Deniz'e asla şekerli ya da meyveli, nesquikli süt vermedim, diş hekimi hassasiyeti olsa gerek), sıkıldığında okumak için kitap, resim yapması için boya kalemleri, boyama kitabı, oynaması için  parmak kuklalar... Hazine sandığından çıkan her yeni parça kızımın gözlerinin fal taşı gibi açılmasına ve "Anne, bunu da mı aldın?" diye sevinmesine yol açıyor.
Annemin Çantası, anne çantalarının bu kerametini, sihrini anlatan bir hikâye. Ben çok sevdim. Hatta Deniz'den daha çok sevdim. Radikal kitap ekinde kitap tanıtımını okuduktan kısa bir süre sonra Çağlar İstanbul'dan bu kitapla döndüğünde çok şaşırdım ve sevindim. Kitap tanıtımını okuduğunu ya da konuştuğumuzu düşündüm. Ama değilmiş, raflara bakarken ilgisini çekmiş. Büyük bir heyecanla kitabı alıp okumaya başladım. O sırada başka  şeylerle ilgilenen Deniz duruma el koydu. "Anne sessiz oku!"
Çizimleri, konusu bence harika.

Kadınların Koca Çantalarının İçinde Neler Var Neler?
Sara Şahinkanat’ın yazdığı, Ayşe İnan Alican’ın muhteşem resimlerle hayat kazandırdığı Annemin Çantası, her zaman alay ya da merak konusu olan bir konuya açıklık getiriyor. Kadınların çantasında neler var neler? Böyle bir kitap, iki duyarlı kadının ortak ürünü olunca, ortaya müthiş bir sonuç çıkıyor. Aslolan çanta değil, çantalarında taşıdıkları “hayat”la kadınlar çünkü… Bir çocuğun gözünden kaleme alınan Annemin Çantası, yazar ile çizerin ortak kitapları Beyoğlu Macerası – Bilgi Avcıları Gizli Görevde ve Üç Kedi, Bir Dilek kitapları gibi, yine çok sevilecek. (kitabın tanıtım bülteninden)

Güzel bir yaz günü iki kardeş, anneleriyle ve hikâyeye adını veren kocaman anne çantasıyla birlikte parka giderler. Parkta kardeşlerden birinin pantolonu yırtılır, diğerininki çamurlanır. Çanta açılır ve anne iki kardeşe de temiz kıyafetler çıkarır. Yoksa bu çanta sihirli midir? Öyle ya, tam ihtiyaç duydukları anda gereken şeyleri nereden bilmektedir? Yara bandı, merhem, öykü kitabı, yiyecek, su...
Parktan sonra deniz havası almak için motora binerler. Hop, bu sefer martılar için bayatlamış ekmek dilimleri çıkar çantadan. Evet çanta kesinlikle sihirlidir, yoksa sihirli olan anneler midir? O da ne, dönüş yolunda motor bozulur. Peki annenin sihirli çantası buna da çare olabilecek midir?
Yazan Sara Şahinkanat
Resimleyen Ayşe İnan Alican
YKY
5-8

1 yorum:

  1. Çocuk kitaplarını okurken her defasında yeni bir sürprizle karşılaşabiliyor insan.
    Annemin Çantası, Deniz'in ilk Sara Şahinkanat& Ayşe İnan Alican kitabıydı. Geçenlerde Üç Kedi Bir Dilek'i de aldık ve okuduk. Dün Annemin Çantasını yeniden okurken Deniz annenin parkta çocuklarına okuduğu kitabın Üç Kedi Bir Dilek olduğunu fark edince çok heyecanlandı.

    YanıtlaSil