Bu Blogda Ara

19 Şubat 2014 Çarşamba

PİRİNÇ LAPASI VE KÜÇÜK EJDERHA

Minikler ve Canlarını Sıkan Hep Aynı Yemekler...

Deniz'e kitap yetiştiremiyoruz. Geçen gün, "Bu kipakların hepsini okudum anne." diyerek üzüntüsünü dile getirince cumartesi günü yeni ve eğlenceli bir kitap bulmak üzere kütüphaneye gittim. Okul öncesi kitapların bulunduğu raflar, bu minik insanların ulaşabileceği yükseklikte olduğu için pazarlardaki ne alırsan 5 TL'lik tezgâhlardan farksız. Sabredin ve karıştırmaya devam edin. Ben Feridun Oral'ın Pirinç Lapası ve Küçük Ejderha adlı kitabını buldum.
"Hayır onu yemiycem!" , "Yumurta mı? Iıı, hayır anneciğim teşekkür ederim." , "Başka bir şey istiyorum.", "Üçgen bir şey, yuvarlak bir şey, kahverengi bir şey, tatlı bir şey, beyaz bir şey..."
Bizim evdeki yemek öncesi diyaloglar böyle. Pirinç Lapası ve Küçük Ejderha kitabında yaygın bir konuyu ele almış Feridun Oral, minikler ve canlarını sıkan yemekler... Küçük ejderha haklı üstelik.
Kim haftanın yedi günü her öğün haşlanmış pirinç lapası yemek ister? Küçük ejderhanın seçebileceği tek şey hangi kâsede yiyebileceği... Sırtındaki kanatlara ve ağzından çıkan devasa aleve rağmen küçük ejderhanın yerinde olmak istemezdim.


Tadımlık:
Bir sabah kahvaltıda, küçük ejderha en sevdiği yiyecek olan pirinç lapasına dokunmamış. ‘Yarın doğum günüm, artık büyüdüm. Pirinç lapası yemek istemiyorum. Değişik bir şey yemek istiyorum!’ demiş. ‘Mesela ne?’ diye sormuş babası. ‘Tatlı mı, tuzlu mu?’ demiş annesi. ‘Bilmiyorum, ne tatlı ne de tuzlu, belki biraz etli, biraz da meyveli, belki de hiçbiri!’ demiş küçük ejderha.

Hikâye, küçük ejderhanın doğum gününden bir gün önce artık büyüdüğünü, kendi yiyeceğini seçebileceğini söylemesiyle başlıyor.
Küçük ejderha, sepeti koluna takar ve kendini yollara vurur. Evden çıkarken "Beni merak etmeyin, akşam yemeğine beklemeyin!" demeyi de ihmal etmez. Amacı yeni değişik bir yiyecek bulmaktır.
Yol boyunca çeşitli hayvanlarla karşılaşan küçük ejderhanın aklından türlü türlü yiyecek seçenekleri geçer. Çilek toplayan bir fare (çilekli fareli bir tart?), böğürtlen toplayan bir oklu kirpi (kirpi oklarında böğürtlen?), havuç toplayan bir tavşan (havuçlu, tavşanlı kek?), portakal ağacının altında uyuyan bir ördek (portakallı ördek?), hindistan cevizi toplayan bir maymun (hindistan cevizli maymun pastası?) Küçük ejderha ne yiyeceğini düşünürken ayağı sepete takılır. Paldır küldür göle kadar yuvarlanır ve bayılır. Göl kenarında su içen fil hortumuyla küçük ejderhaya su püskürtür. Kendine gelen küçük ejderha karnını bu suyla doldurur. Karnı iyice doyan ejderha, yol boyunca karşılaştığı hayvanları yemekten vazgeçer, onları doğum gününe çağırır. Sonunda dostluk kazanır. Küçük ejderha, vejetaryen diyetine devam eder.

Yazan ve Resimleyen Feridun Oral
YKY
3-8 yaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder