Bu Blogda Ara

24 Mayıs 2014 Cumartesi

BORULARDAKİ AYI


Seksek romanı kütüphanemin raflarında yerini sessizce, sabırla bekliyor. Beni zor bir okumanın beklediğini bildiğimden olsa gerek kafamın rahat, yapılacak, yetiştirilecek işlerimin görece az olduğu günleri bekliyorum. Sıradan bir okur gibi metni 57. bölümde bitirmeyeceğim elbette. Yazarın oyununa katılıp onun istediği sırada bölümler arasında savrulacağım. Bir gün!

Çanakkale Zeynep Bodur Çocuk Kütüphanesi beni şaşırtmaya devam ediyor. Rafların arasında gezinirken ne alsam diye bakınırken sürprizini yaptı. Yetişkinler için yazan yazarların çocuk kitaplarını bulduğumda hazine bulmuş gibi seviniyorum.

Borulardaki Ayı kitabının kapağında Julio Cortázar'ın ismini okuyunca ne kadar heyecanlandığımı tarif edemem. Hemen kitabın içini açıp yazarın biyografisini okudum. Evet O'ydu! Efendim Seksek sırasını bekleyedursun biz Deniz ile bir Cortázar kitabı okuduk ve bitirdik.




Borulardaki Ayı, Hayykitap'ın Yaşasın Çocuklar serisinden yayımlanmış. İlk baskısını 2008 yılında yapmış. İspanyolca aslında Saliha Nilüfer çevirmiş. Kitabın kahramanı kırmızı bir ayı, adı yok. Evlerimizdeki borularda yaşıyor. Burada bir es vermek istiyorum. Deniz hiç şöyle bir bina görmedi. 


Dolayısıyla bu kırmızı ayının nerede yaşadığını, dolaştığını zihninde canlandıramadı.
Hikâyenin içine çok da giremedi sanırım ve açıkçası sevmedi. İlk okumadan sonra bir kez bile eli kitaba gitmedi, seçmedi. Neyse gelelim kitabın konusuna.
Kitabın kahramanı, bir kırmızı ayı. Evimizin borularında dolaşıyor, kürkü ile tıkanan boruları temizliyor. Bir yandan da insanları izliyor, onların yalnızlığını, içlerindeki karanlığı. Kocaman, sakar hallerine hüzünleniyor, acıyor hatta.
Kitaptan
... ve borularda gezemeyen yaratıkların odalarındaki karanlığa bakarım; onları öyle görünce, o denli kocaman ve sakar, içimi bir hüzün kaplar; horlamalarını duyarım ve rüya görürken çıkardıkları sesleri; onlar, nasıl da yalnızdırlar.
Sabahleyin yüzlerini yıkarken yanaklarını okşar, burunlarını yalarım; sonra yoluma devam ederim; biraz olsun rahattır içim güzel bir şey yaptığım için.
Borulardaki Ayı
Yazan Julio Cortázar
Resimleyen Emilio Urberuaga
Çeviren Saliha Nilüfer
Hayy Kitap Yaşasın Çocuk Serisi
Okul öncesi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder