Bu Blogda Ara

19 Ocak 2015 Pazartesi

SAKAR CADI VİNİ DENİZİN ALTINDA

Çocuk kütüphanesi, bizim için eski dostlarla buluştuğumuz, yenilerini edindiğimiz keyifli bir yer. Ah bir de raflarda düzen olsa! Cumartesi günü kitapları iade etmiş, yerlerine alacaklarımı belirlemiş sıramı bekliyordum. Ayakta dikileceğime iade ve ödünç alma masasına yakın, çocuk romanlarının olduğu raflara bir göz atayım dedim. Asıl hazine oradaymış! Normalde okul öncesi kitapların yer almadığı raflarda neler buldum neler...
Deniz'le benim kitap alma limitimiz dolduğu için babasının kütüphane kartını da kullandım. Ellerim kollarım dolu yüzümde salak bir gülümseme evin yolunu tuttum. Arabaya binince eve gitmeden bir nefeste hepsini okuyayım diye düşünmedim değil ama kendimi tuttum.
Tam da Sakar Cadı Vini Uzayda kitabını iade ettiğim gün, eve gelen yeni bir Vini kitabı Deniz'i epey neşelendirdi. Dışarıda parlayan kış güneşine aldırmadık. Kitaplarımızı yere serdik ve okumaya koyulduk. Deniz de benim gibi Sakar Cadı Vini Denizin Altında'yı okumak istedi önce. Ne diyebilirim ki seviyoruz biz bu cadıyı. Daha önce astronot kıyafetleri içinde görmeye alışık olduğumuz cadıyı bacaklarındaki kıllar, çorabının deliğinden fırlayan baş parmağı ve pörtlemiş göbeğiyle görünce bağrıma basmak istedim. Kolay mı kaç gündür bir arkadaşımızın artık büyüyen kızından gelen çizgi filmler içinden çıkan Barbie Bir Moda Masalı'nı izliyoruz. 


İnternet her derda deva. Yaz arama motoruna, seçenekler çıksın karşına. Vini de bunun farkında. İnterneti biraz araştırınca buluyor güzel bir ada. Pırıl pırıl denizin içi de dolu olunca güzel balıklarla. Başlıyor bir yeni macera!
Vini bavulunu hazırladı,
Vilbur onun omzuna atladı,
gökyüzüne doğru yükseldiler.
Nihayet adayı gördüler. 
Çok şirin bir adacıktı. 
Altın sarısı kumların üzerine kondular.
Sonra da rahat bir kulübe buldular. 
Vini paletlerini ve deniz gözlüğünü taktı, 
sonra da "CUMBURLOP!" diye suya daldı. 
Denizin altı, canlılardan yana öyle zengindi ki, sevgili kedisi Vilbur da görsün istedi. Suda ıslanmak mı, ıyyk, hiç Vilbur'a göre değil! Ama Vini bu, hiç rahat durur mu? Vini'yi bir kedi-balığa çevirdi. Kendisini de sekiz kollu bir ahtapota. Bir cadı sakarsa, sekiz kolu da olsa fark etmez, düşürebilir sihirli değneğini suya. Nasıl mı devam ediyor macera? Ee ne duruyorsunuz başlayın okumaya.
Korky Paul'ün çizimleri gerçek bir görsel şölen. Bu kitabın iki güzel sürprizi gözden kaçmasın. 
Kedi-balık Vilbur'un iskeleden suya atladığı sahnede Korky Paul kolunun altında kedi-balık Vilbur çizimi ve fırçalarıyla koşuyor. Hemen arkasındaysa elinde metinlerinin yazılı olduğu kâğıtları saça saça ilerleyen Valerie Thomas var. 
Boticelli'nin Venüs'ün Doğuşu'nun Korky Paul versiyonuna bayılacaksınız.  
Sakar Cadı Vini Denizin Altında
Yazan Valerie Thomas 
Resimleyen Korky Paul
Çeviren Bülent O. Doğan 
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları 
Okul öncesi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder