Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2015 Pazar

UUUUU


UUUUU, Deniz'in yazarından imzalı ikinci kitabı.
İlki Yekta Kopan'ın Burun isimli kitabıydı. O sırada 31 aylıktı ve kitabının karalanması hiç de hoşuna gitmemişti. Kızdığı için bir süre hikâyeyi dinlemek istememiş, ilerleyen günlerde imzanın üstünü karalayarak kapatmaya, kendi imzasını atmaya çalışmıştı.
Geçen zaman, Deniz'i değiştirmemiş. Çanakkale Masalcılar Buluşması'nın konuğu Melek Özlem Sezer'in imzalayıp hediye ettiği UUUUU'yu eve götürüp durumu açıkladığımda aynı sahne tekrarlandı.
"Hayır istemiyorum! İmza atmadı! Bu kitap iğrenç."
Bir kaç gün sonra uyku öncesi kitap seçerken UUUUU'yu önerdim.
 "O iğrenç kitabı okumak istemiyorum."
Kitabın ne kadar iğrenç olduğunu anlamak için bir bakmaya karar verdik. Okumaya eşlik eden "Çok saçma. Bu da ne? Sana iğrenç olduğunu söylemiştim. De mi?" söylenmeleri arasında okumayı bitirdim. 
"Bir daha oku anne!"
Bir daha okuduk. Bana iğrenç bulmadığı sayfaları (kitabın tamamına yakın) gösterdi.
Bu bir U. Ne yapılabilir bir U ile?
Şöyle bir kocaman U olursa, içine atlar, beşik gibi sallanırsın.
Ya da U'dan bir salıncak yapar, taaa bulutlara asarsın.
Yazar bize U ile yapılabilecek değişik önerileri sıralıyor ancak kahramanımız bunlardan hiçbirini yapmıyor. Onun yerine U'yu ters çevirip ağzına yapıştırıyor ve surat asıyor. Bundan hoşlanmayan arkadaşları yanından uzaklaşıyor. Aç olduğu için somurttuğunu anlayan çocuğun, yedikçe neşesi yerine geliyor. Ama...
O da ne? Etrafta hiç çocuk kalmamış!
Yalnızlık meğer ne kadar sıkıcıymış ancak özür dileyip kocaman bir pastayı paylaşınca kimse daha fazla kırgın kalamazmış.
 
 
 
UUUUU
Yazan Melek Özlem Sezer
Resimleyen Afra Elif
Evrensel Çocuk Kitaplığı
Okul öncesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder