Bu Blogda Ara

29 Eylül 2015 Salı

MÜZE

Deniz, uzun zamandır bir resim sergisi açmayı planlıyor. Çiziyor, boyuyor, seçiyor, eliyor. Kimleri davet edeceğini düşünüyor. Sınıfından tanımadığım çocuk isimleri sayıyor. Büyüyor, bağımsızlaşıyor. Bize günümüzün nasıl geçtiğini sormuyor artık, daha çok kendi başından geçenleri anlatıyor. Murat amcasının kulakları çınlasın. Ne diyordu: "Anlattıklarının %90'ı başkalarının başından geçenler." Kızım büyüyor, anıları çoğalıyor. Arka fon boyamayı öğreniyor. Duvarlarımız yavaş yavaş onun resimleriyle doluyor.
Günışığı Kitaplığı'ndan çıkan Müze kitabını okumanın tam sırası. Çizgiler tanıdık bir elden, Peter H. Reynolds'tan.  (Sosyal medyada kitabın görselini gördüğümde, Creatrilogy'nin üçüncü kitabının yayımlanacağını düşündüm bir an. Yakın zamandan son kitapla da buluşuruz umarım.)
Kitabın kahramanı bir kız çocuğu.
Ne zaman bir sanat eseri görsem, bir hoş oluyor içim.
Tutamıyorum kendimi.
Durduramıyorum bedenimi.
Küçük kızın müze yolculuğu başlıyor. Edgar Degas'ın The Star (Dancer on Stage) tablosu karşısında parmak ucunda kalkıp poz veriyor, Van Gogh'un Yıldızlı Gece tablosu ile başı dönüyor, Rodin'in Düşünen Adam heykeli karşısında düşünüyor, Picasso'un mavi dönem tablolarından birinin karşısında içi hüzünle doluyor, kederleniyor. Her bir sayfada aslında farklı müzelerde sergilenen, sanat tarihine damgasını vurmuş ünlü eserlerden biriyle karşılaşıyor. Hüzün, coşku, korku, ve biraz da neşe...
Bunca çizgi, eğrilik büğrülük başımı döndürüyor benim.
Kıkır gülmekten yerlere yatıyorum.
Durun biraz!
Ne görüyorum orada?
Boş bir tuval. Biz de küçük kız gibi yapıyoruz, kapıyoruz gözlerimizi, Deniz dolduruyor hayalinde: "Deniz çizerim, çimen çizerim, ağaçlar, çiçekler, kediler, köpekler, evimiz, baboş, sen bir de ben."
Merak ve heyecanımızı taşırsak her yerin eğlenceli olabileceğini gösteren bir kitap, Müze. Çocuklarla müze, ören yeri gezilmez ön yargılarını bir kenara bırakmak, onlarla bu gezilerin nasıl bir eğlenceye çevrilebileceğini öğrenmek için alın ve okuyun.
 
 
Yazan Susan Verde
Resimleyen Peter H. Reynolds
Türkçesi Müren Beykan
Günışığı Kitaplık
Okul öncesi
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder